«Dette er en god historie om oss. Den skulle vi fått ut til kunder, publikum og samarbeidspartnere.»
Dette utsagnet hører vi ofte når vi snakker med bedrifter. Men terskelen for å dokumentere historiene om egen virksomhet, kan være høy. Det er ikke bare å skrive en god artikkel, eller lage en fengende videosnutt. Du må vite hva du gjør, hvis ikke blir det en frustrerende prosess som ofte ender opp i ingenting. Det har aldri vært enklere og billigere å spre godt innhold på nett. De digitale plattformene ligger klare og venter på alle som har noe å melde. ![]()
Men det er et betydelig hinder på veien. Det finnes en strøm av informasjon som konkurrerer med ditt innhold.
Men med relevant informasjon, godt innhold og gode historier, skiller du deg garantert ut i mengden. Tar du steget fra tradisjonell reklame til innholdsmarkedsføring, får du en effektiv måte å nå ut med ditt budskap. Enten det dreier seg om å skape oppmerksomhet rundt virksomheten din, eller selge en vare eller tjeneste. Noen tror at innholdsmarkedsføring dreier seg om tidsbegrensede kampanjer. Vi er av en annen oppfatning. Det handler om merkevarebygging over tid. Det handler om å gi interessant og relevant innhold til målgruppen på permanent basis. Lag en bedriftsblog hvor der er plass til tekst og video. Fortell omverden hva dere gjør. Vær åpen, selv om det kan høres skummelt ut. Fortell historiene målgruppen din ønsker å høre. Vi ser også at personalisering er verdifullt. Hvem er dere? Bedriftens kompetanse og sjel ligger ofte hos de ansatte. La dem fortelle hva de kan i en video eller en artikkel. Og vi vet at visuelt innhold er prikken over i-en. Video øker trafikken inn på bedriftens hjemmeside. Tar du i bruk gode bilder, tekst og grafikk, er du nesten der. Du mangler i grunnen bare en ting: Vår kompetanse. Dette er hva vi hjelper deg med: Den gode historien gjennom video, bilder, tekst og grafikk. Vi kommer gjerne på besøk og oppdager historiene sammen med deg. Har du ikke landingsside, lager vi en. Derfra er det enkelt å spre artikler og video på sosiale medier som Facebook og Instagram. Med beskjeden sponsing på Facebook når du veldig presist en målgruppe. Det samme gjør du på LinkedIn. La informasjonen og de gode historiene fronte din bedrift. I dag kan hvem som helst søke opp relevant informasjon. La det ble ditt innhold. Vi skreddersyr innhold for nye kunder og for eksisterende kunder. Brukerskapt innhold er en god strategi. La kunden få uttale seg om virksomheten din. Lag nyhetsbrev folk kan melde seg på. Her er det viktig at folk også kan melde seg av, slik at du ikke oppleves som en spammer. Hva du skal legge vekt når du tenker innhold for publisering, handler om hva du vil oppnå. Et salg, eller fremme spesielle verdier, eller kanskje begge deler. Uansett er det lurt å sette seg i målgruppens sted. Hva vil de vite? Og hva er nyttig og god informasjon for kunden. Det finner vi ut sammen. Det beste av alt er at dette ikke er noe du trenger å bruke lang til på selv: Vi har et felles redaksjonsmøte, blir enig om fokus for artiklene, hva som er ønsket effekt - og hvem som skal involveres/ intervjues internt eller eksternt. Så setter vi i gang.
0 Comments
Leave a Reply. |
Arkiv
February 2019
KATEGORIER
All
|